Mette BL Thomsen på Sicilien

Vi er nået Sicilien

Så er der endeligt et livstegn her på bloggen.
Det har været umådeligt svært at få tid til at skrive, fordi vi ofte er kommet meget sent frem og ikke har haft mulighed for at sidde ved computeren og ofte ikke har haft adgang til strøm. Men der håb. I skrivende stund er vi ved at få opsat hjemmesiden www.metteblthomsen.dk , så jeg får adgang til bloggen direkte fra min mobil.

3 uger er gået

Tre uger opsummeret kort, inden vi igen skal afsted på motorcyklerne.
Det er den 14. juli og vi sidder på Sicilien på et B&B i bjergbyen Rodi, hvor turen igen i dag skal forgå gennem bjergene.
Det er vidunderligt og vi elsker naturen og hinandens selskab.

D. 22. juni, en dag forsinket grundet masser af kontorarbejde, kørte vi som planlagt til færgen Rødby-Puttgarden for omkring kl. 19 at nå Hamborg og nattoget til Innsbruck.
Herfra videre forbi bjergbyen Arabba i Dolomitterne til Mestre lige før Venedig.
En hel dag i tilbragte vi i Venedig før vi kørte forbi Perugia og videre ud mod kysten for at overnatte i telt. Igen herfra ind i bjergene, som er vores foretrukne sted at køre.
Vi har overnattet primitivt på teltpladser og dyrt og luksuriøst på B&B og hoteller og alle steder kun mødt søde og meget venlige italiener. Jeg har masser af historier og fortælle, nu hvor jeg får lettere adgang til bloggen.

Hvis du har Facebook kan du med tilbagevirkende kræft se opslag på min private Facebookside eller på min mere ”professionelle” Mette BL Thomsen Facebookside, som du kan følge.
Jeg forsøger også at lave videoer med sammendrag af det vi oplever, der ofte afsluttes med billeder fra dagen.

Læs her kopi af mit sidste opslag på Facebook.

14.7.22 Atter en morgen med “kontorarbejde” i går. Det tager tid at tømme mobilen og begge Gopro kameraerne for billeder og arkivere dem i orden med tekster der beskriver hvor de er optaget. Særligt når jeg er kommet et par dage bagud, så vi var først på motorcyklerne kl. 13

Egentligt var planen jo at vi skulle køre hele øen rundt, og så ville vi have pænt travlt, for 1000 km på 4-5 dage i stegende hede ville betyde mange alt for varme timer og kørsel på veje med mange biler, så vi valgte det vi elsker mest. Nærvær og tid til at gribe øjeblikket.
Små smalle veje, masser af bjergkørsel, hyggelige byer og mødet med den lokale befolkning.

I Rodí mødte vi en ældre italiener, der inden eftermiddagen og aftenen var omme, både havde anvist os et sted at sove og tilbudt at klippe mig.
Han var gammel frisør og havde stadig alt udstyret, men ikke et sted at klippe.

Frisørsalon blev på vores udlejers tagterrasse, der normalt ikke bruges af gæster, men dette var en særlig anledning.

Den nydelige ældre herre, altså “min” frisør havde klippet hele livet, men ikke en dansker og slet ikke en danske kvinde, der ville klippes så kort. Og det var første gang kan gjorde på end tagterrasse, med så så skøn en udsigt.

Da vi nåede til at ville betale ham, lod han os vide at det var en gave fra Italien.
Vi føler os heldige og meget taknemmelige 🙏
Tak fordi du kigger med.
Livet med energi og livsglæde ❤️ Mette
———————————————————–
Facebookpost fra den 14.7.22
Se Opslaget

Se flere opslag som dette og meget mere.

Tak fordi du læser med
Livet med energi og livsglæde ❤️ Mette

DEL

Tilmeld dig og få inspiration, energi og livsglæde

Tilmeld dig og få energi, inspiration og livsglæde